Bolt-Action-final-600x283

Operacja Schloss Adler III – „Gdzie jest Generał?”

Turniej Bolt Action w ramach GNOMICON-u 2017

Termin: 20-21 maja 2017 r.

Miejsce: Szczyrk, Ośrodek Konferencyjno-Rekreacyjny „Orle Gniazdo”

Kompozycja armii:

Dla kategorii „Senior” armie o wartości 1200 pkt. złożone na zasadzie plutonu wzmocnionego.

Dla kategorii „Junior” armie o wartości 750 pkt. złożone na zasadzie plutonu wzmocnionego, w ramach którego można wybrać jeden pojazd pancerny o pancerzu maksymalnie 9+

Inne informacje:

Gramy na stołach 72 x 48” – turniej w kategorii „senior” lub 48 x 48” – turniej w kategorii „junior”.

Obowiązuje wymóg w całości pomalowanej armii i pełnej zgodności figurek z wykupionym wyposażeniem oraz przedstawienia przed bitwa czytelnej i kompletnej rozpiski swojego plutonu. Dodatkowo należy posiadać jeden marker swojej Kwatery Dowodzenia (zalecana podstawka o średnicy 3-4”). O tym, że każdy gracz powinien posiadać ze sobą kości rozkazów, miarkę, kostki, pin-markery oraz używane wzorniki tylko delikatnie przypomnę.

W trakcie turnieju rozgrywamy trzy bitwy w sobotę 20 maja i dwie bitwy w niedzielę 21 maja. Każda bitwa składa się z 6 tur ( 7 tura, na 4+), ale gramy nie dłużej niż trzy godziny na bitwę. W przypadku nieukończenia bitwy po upływie 3 godzin gracze dogrywają bieżąca turę i kończą grę.

Do pierwszej gry parowanie odbędzie się, w miarę możliwości na zasadzie Oś vs Alianci, do kolejnych – parowanie systemem szwajcarskim.

Jak na razie nie limitujemy ilości miejsc. W przypadku baaardzo dużego zainteresowania ( tak 30+) zwrócimy się do zaprzyjaźnionych ośrodków o wsparcie bazą makiet.

Wpisowe:

Dla kategorii senior – 30 zł

Dla kategorii junior – 20 zł

Dla zwycięzców (trzy pierwsze miejsca) będą nagrody. Wszyscy uczestnicy turnieju otrzymają pamiątkowe medale.

Zgłoszenia i wpłaty wpisowe:

  • zgłoszenia w terminie do 15 maja proszę przesyłać na adres: jedrzej.paluszynski@gmail.com

  • wpisowe w terminie do 15 maja proszę wpłacić na konto nr: 55 1020 2267 0000 4902 0032 8682, w tytule przelewu proszę wpisać „Operacja Schloss Adler III”

  • informacja o zakwaterowaniu i wyżywieniu: http://gnomicon.pl/lokalizacja/

Harmonogram imprezy:

20 maja 2017 r.- sobota

godz. 9.00 – 9.30 – zgłoszenie się uczestników turnieju, parowanie na I bitwę,

godz. 9.30 – 12.30 – I bitwa

godz. 12.30 – 12.45 – parowanie na II bitwę,

godz. 12.45 – 15.45 – II bitwa,

godz. 15.45 – 16.00 – parowanie na III bitwę,

godz. 16.00 – 19.00 – III bitwa,

21 maja 2017 r. – niedziela

godz. 9.00 – 12.00 – IV bitwa,

godz. 12.00 – 12.15 – parowanie na V bitwę,

godz. 12.15 – 15.15 – V bitwa,

godz. 15.15 – 15.45 – podsumowanie turnieju, wręczenie nagród, zakończenie imprezy.

Scenariusze:

Jako, że scenariusze naszych dwóch poprzednich spotkań w Szczyrku, oparte były luźno na kanwie znanych filmów wojennych, postanowiliśmy kontynuować tę tradycję. Po „Tylko dla Orłów” z 2015 r. i „Złoto dla zuchwałych” z 2016 r. nadszedł czas na dzieło kinematografii polskiej.

Większość z miłośników Bolt Action, a więc i historii II wojny światowej, pamięta znakomity, polski film fabularny „Gdzie jest generał” w reżyserii Tadeusza Chmielewskiego. Ten, nakręcony w 1963 r. na zamku Czocha, film wojenny, z niezapomnianą kreacją Jerzego Turka w roli szeregowego Wacława Orzeszko, to świetna komedia, pełna zabawnych dialogów i żartu sytuacyjnego. Film z rodzaju tych „nie starzejących się”.

A oto krótkie streszczenie fabuły, kierowane przede wszystkim dla naszych młodszych kolegów, którzy mogą jeszcze nie znać tego filmu:

Szeregowy Wacław Orzeszko jest pechowcem. Co więcej, cały oddział uważa go za jonasza, a dowódca, sierżant Panasiuk, niedwuznacznie daje mu do zrozumienia, że wolałby go nie mieć pod swoją komendą. Urażony Orzeszko zaszywa się w niedalekim zamku, gdzie piwnic z winem pilnuje dzielna czerwonoarmistka, Marusia. Traf chce, że ten sam zamek na swoją kwaterę wybiera uciekający przed Armią Czerwoną niemiecki generał wraz z oddziałem niedobitków. Wkrótce Orzeszko przez przypadek bierze do niewoli samego generała Falkenberga. Tymczasem pod zamek podchodzi pluton sierżanta Panasiuka. Na zamku wśród Niemców wybuchają gorączkowe poszukiwania generała. Podczas spotkania na zamku Orzeszki z resztą plutonu generał wymyka się z niewoli i próbuje dotrzeć do swojego wystraszonego oddziału. Orzeszko zostaje wzięty przez swoich za dezertera i lawiranta, lecz ponownie wymyka się sierżantowi i spieszy na pomoc Marusi, która została sama w zamku.

  1. Jonasz” – powszechnie wiadomo, że szeregowy Orzeszko to Jonasz i sama jego obecność przynosi pecha całemu otoczeniu.

Bitwa rozgrywana jest według scenariusza 1 z podręcznika głównego (No man’s land), z dodatkową zasadą:

– gracz wybiera jeden z oddziałów przeciwnika (musi być to jedna z drużyna piechoty). NCO w tym oddziale jest strasznym pechowcem, a jego obecność przynosi nieszczęście wszystkim wokoło. Zarówno ten oddział jak i wszystkie sojusznicze jednostki w odległości 6” od niego podlegają karze -1 do Morale, a ponadto raz w trakcie rozgrywki, na żądanie przeciwnika ten oddział, lub jeden z oddziałów piechoty w odległości 6” od niego, musi przerzucić wszystkie udane rzuty na trafienie lub zranienie w trakcie ostrzału lub zranienie w czasie walki wręcz.

  1. Piwniczka pełna starego wina” – szukając swojego oddziału Orzeszko odnajduje piwniczkę pełną starego wina, którym raczy się bez umiaru.

Bitwa rozgrywa się według scenariusza 2 z podręcznika głównego (Meeting engagement), z dodatkową zasadą:

– Orzeszko to Jonasz, ale nie sknera, podzielił się winem ze swoimi kolegami z drużyny. Gracz wybiera jeden jedną ze swoich drużyn piechoty – żołnierze po napiciu się wina mają pewne kłopoty z koordynacją ruchową, ale jednocześnie wstępuje w nich wyjątkowa odwaga: oddział otrzymuje modyfikator – 1 do ruchu i – 1 do strzelania. Jednocześnie otrzymuje bonus + 1 do Morale (weterani mają Morale11!), deklarując szarżę nie musi zdawać testu Morale, a dodatkowo, jeżeli przegrywa walkę wręcz, rezultat traktuje się jak remis i bijatyka jest kontynuowana do zwycięstwa tego oddziału, lub śmierci wszystkich jego członków.

  1. Nieoczekiwana zamiana miejsc” – Szeregowy Orzeszko, niespodziewanie dla siebie, przez tajne przejście wchodzi do kwatery niemieckiego generała. Jednocześnie generał przez to samo przejście wchodzi do ukrytych pomieszczeń zamku. Obaj starają się za wszelką cenę wrócić w znane i bezpieczne dla siebie miejsce.

Bitwa rozgrywa się według scenariusza 4 z podręcznika głównego (Double envelopment), z dodatkową zasadą:

– Gracz otrzymuje dodatkowo 2 punkty zwycięstwa, jeżeli na zakończenie bitwy jego dowódca plutonu będzie znajdował się w strefie rozstawienia przeciwnika, lub 3 dodatkowe punkty zwycięstwa, jeżeli przed zakończeniem bitwy opuści pole bitwy przez dłuższą krawędź stołu w strefie rozstawienia przeciwnika. W trakcie tej gry dowódca plutonu traktowany jest tak, jakby zawsze znajdował się w odległości 6” pod medyka.

  1. Gdzie jest Generał?” – obie strony przeszukują całą okolicę w poszukiwaniu generała, który ukrył się przed raczącym go winem szeregowym Orzeszko.

Bitwa rozgrywa się według scenariusza 12 z podręcznika głównego (Sectors) z dodatkową zasadą: każdy zniszczony pojazd pancerny przeciwnika jest wart dodatkowy 1 VP

  1. Dorwać Generała” – po ustaleniu, że Generał przeciwnika dotarł do swojej kwatery głównej obie strony wysłały silne patrole mające za zadanie zniszczyć bazę wroga.

Bitwa rozgrywa się według scenariusza 6 z podręcznika głównego (Demolition), z dodatkową zasadą:

– zignoruj zasady zwycięstwa określone w podręczniku dla scenariusza nr 6 (Demolition). Zamiast tego: za każdą zniszczoną jednostkę przeciwnika gracz otrzymuje 1 VP, za zniszczenia Kwatery Głównej przeciwnika gracz otrzymuje 3 VP.

Wyniki bitew określane są następująco:

różnica w VP wynosi 0-2 – remis (3 : 3 w punktach turniejowych),

różnica w VP wynosi 3-5 – mała wygrana (4 : 2 w punktach turniejowych),

różnica w VP wynosi 6-7 – zdecydowana wygrana (5: 1 w punktach turniejowych),

różnica w VP wynosi 8+ – masakra (6 : 0 w punktach turniejowych).